onsdag 7 juni 2017

Tavla

Ibland hittar man saker när man letar efter annat.
Som några av mina gamla tavlor.
Jag hade gett upp hoppet om att hitta dom,
 men så lyfte jag på några tyger...
och där var dom.


En av dom...






En blandning av akvarell, gouache och collage.
Ska nog testa med andra ramar och passepartout.

Här hade vi tur med nationaldagsvädret.
Ett av barnbarnen hade sin bal igår och han hade verkligen tur med vädret.
På fredag är det dags för barnbarnets student och då står jag för desserten...

Inatt och på morgonen har det regnat rejält och det behövs ju,
 men nu anar jag solen bakom molnen.
Idag tänkte jag ta fram symaskinen och sy några tunikor.
Tyg råder det ingen brist på.
 Bara att bestämma sig för vilket.

Agneta






2 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken läcker tavla du hittade! Kul med receptet också!

Vi hade också tur med nationaldagsvädret - idel solsken, men sen...har det regnat och slagregnat till och från. Man får inte klaga, eftersom vi verkligen behöver regn efter all torka under våren!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Du har då tavlor på de mest oväntade ställen! Bara att lyfta lite på nåt så kommer en fram! Du kanske inte behöver måla nytt till utställningen? Bara att lyfta på lite mer saker?

Lycka till med sömnaden och ha en fin helg! Själv har jag åkt på en rejäl förkylning!

Kramar från Eva-Mari