måndag 29 maj 2017

Mina tjejer...


Nu har tre till av mina tjejer flyttat hemifrån.
Alla tre har hamnat på olika ställen i Halland och Småland.



Nu har jag nästan betat av kön med beställningar på tavlor och barnstolar, 
så snart ska jag ta tag i målandet till min utställning på Heagård i Halmstad i augusti.
Jag är ganska klar med vilken inriktning jag ska ha på den.
Kan säga att bl.a. några av mina tjejer kommer att hänga där...

Idag har vi lite svalare väder ute med grå himmel och det kom några regnstänk på morgonen.
Denna vecka, liksom de flesta andra, skjutsar jag barnbarn till lite olika ställen.
 Dom bor en bit ut på landet där det inte går några bussar.
Det har också varit stängningsdagar på förskolan där minsta barnbarnet går, 
så då blir det heldagar på landet och många roliga stunder med honom. 
Jag häpnar över vad som pågår i hans huvud och sååå rolig han är!
Och bestämd, förstås...
Tur att man har 42 år inom skola och barnomsorg att dra nytta av!

Agneta



2 kommentarer:

lisashus sa...

Dina tjejer är verkligen helt underbara! De kommer säkert att göra sej på utställning! Lycka till med den!

Härligt att ha barnbarnen nära och att du får ta del av deras vardag. Säkert uppskattat av föräldrarna!

Lycka till med målandet och hoppas du hinner njuta av sommaren också!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Så skicklig du är! Förstår att dina flickor snabbt flyttar hemifrån! Måste vara roligt att jobba till en utställning... men krävande också. Det är ju lätt att bli för petig. Lycka till! Du visar väl resultatet för oss som inte bor alltför avståndslångt?

Mina barnbarn har ganska nära till sina aktiviteter, två har ju redan körkort också. Men ändå har jag förmånen att ha dem här emellanåt. Fast i morgon är det Sibbe Hunds tur!

Önskar dig en fin vecka. Här regnar det idag. Skönt det också!
Kramar från Eva-Mari