torsdag 30 mars 2017

Ute på turne´


Har varit ute på turne´.
Färden gick norrut mot...

 Jönköping-Huskvarna där ena sonen bor.
Då måste man äta pizza!
Finns ingenstans där det görs så goda pizzor som i Huskvarna!
Och, så blev det ett besök på Tygfabriken i Huskvarna. 
Lämnade den med en stor påse...
Varför finns inte den affären i Halmstad???
Hälsade också på hos kollegor i skolan på gamla jobbet.
Sov hos sonen. 
Mysigt!
Sedan åkte jag norrut mot...


Borensberg och Göta hotell,
 för att vara med på firandet av 50-årig bröllopsdag
 ihop med en massa släktingar och gamla grannar.
Bröllopsfesten ägde rum här för 50 år sedan.
Ja, inte min...där är det kört...utan min storasysters och svågers.
Så trevligt att träffas och så god mat vi fick!
(kanalen är tömd på vatten pga reparationsarbeten)

Om ni undrar...
den gul-blå flaggan är Östergötlands egen.
Sommarstugan ligger vid Borens strand, nu i systers ägo.
Åkte sedan mot Linköping tillsammans med systerdotter...


för att landa hos min äldsta dotter med familj
 i deras nya lägenhet på sjätte våningen vid Stångån mitt inne i Linköping.
Där kan man "snacka" om utsikt!
Sov över hos min systerdotter.
Tack, Madde!


Inte kunde jag lämna Linköping utan att besöka Gamla Linköping, denna pärla!
Ett besök och inköp i Cloettaboden ingår...
Butiken till höger om det gula huset på den övre bilden,
 hade min farfar en gång i tiden.
Då låg huset inne i Linköping.
Vände söderut till Huskvarna igen...
Träffade sonen och bästa väninnan där.
Ny pizza, förstås!
Man får ju passa på...


Åkte mot Halmstad fram mot kvällen, för att landa i soffan hemma...
Mycket nöjd med en innehållsrik långhelg.

Inte bästa kvalite´n på bilderna...
Agneta




1 kommentar:

Solstrimmor sa...

Idag ska jag ut på turné... men bara två mil bort! Kul att röra på sig lite och få krama om gamla vänner! Och för din del, barn också.

Nu njuter vi av våren, som ju tagit en liten paus.
Kramar från Eva-Mari som ska ge bort mitt (ditt) första gratulationskort på söndag. Svårt att välja bara:)