måndag 19 december 2016

Att välja...


Visst är det praktiskt att ha mycket att välja på i sina gömmor, men inte alltid.
Som nu tex.
Jag har ju målat några nya tavlor som passar till jul och det blev ju ett problem.
Vilken ska jag välja att ha framme nu?
Ett sånt fånigt ickeproblem...


Amaryllisknoppar...


...eller en tallkvist


...eller en utslagen amaryllis?



Medan jag funderar, måste jag visa er en suddig bild från min älsklingsjulgata.
Lindengatan i Linköping med radhus som hos tanterna i Elsa Beskow.
Fotad med mobil i skymningen och skickad till mig, därav bildkvalitén...
Jag fick stora abstinensbesvär nu när jag bor ca 30 mil därifrån och inte kan se den själv.
 Här ser man en del av gatan.
(Tack för bilderna Madde)

Nästan alla julklappar är klara. 
Köttbullar ska stekas, 
men först ska jag måla en barnstol.
Lite julmusik till det så känns det helt ok.
Agneta

Vilken tavla blev det?
Den översta gröna, förstås...






3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Fiiina! Den översta har jag just nu i verkligheten! Älskar den vita amaryllisen!
Har du bott hos Elsa Beskow själv? Så vackert med alla ljusen i träden.

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Du kan ju välja vilken tavla som helst, eller ha alla framme samtidigt! Åh, tina det och så läckert med mörk bakgrund som framhäver motivet!
Ja, Linköping är verkligen jättevackert med de gamla rara husen, vilken stämning det blir!
Ha en fin fortsättning på julveckan!
Kram
Lisa

Mycket annat & lite betong sa...

Varför välja? Så klart ska du ha dem alla framme!
Så mysigt det ser ut på din älsklingsgata. Jag har inte upptäckt de fina gamla husen i Linköping men dottern har gjort det och varit där två gånger ganska nyligen. Så det måste bli ett besök där när vi kommer åt det hållet.
Kul att höra att du sjungit visan om älgarna!

Kram Agneta